Vi var myten om oss själva.

Ikväll ska lilla jag, nejnejnej, BÄSTA JAG, stå på Copacabanas scen (nåja, golv) och läsa texter. Med egenhändigt inbjudna gäster. Yepp.
Efter att ha gnagt med mig själv om vad som ska läsas bestämde jag mig för att släppa min comfort zone och istället läsa det kommande. En samling koleriska texter, en kolerisk historia som i uppläsningstextmassan har fått en början och ett slut. Gud förbarma åskådarna.

Skivaren la av i går. Ny bläckpatronen funkar inte, trots storslagna insatser av Erik. Paniken satt i halsgropen.
Idag gick jag in på fiket vid ICA och undrade om jag kunde skriva ut där. ”Ja, om du vet hur man gör.”

Nu ska jag få ett och två nervösa sammanbrott innan det är dags.

En reaktion på ”Vi var myten om oss själva.

  1. Jag hade trevligt, och du var bra – Bäst!

    Lite synd att jag inte var i form, kan ha berott på söndagens eskapader, annars hade jag stannat ett tag.
    Det var svårt att hålla uppe koncentrationen på alla nya texter. Jag vill komma ihåg allt. Jag kommer ihåg ~3%. :<
    Märkte när jag satt på bussen att klockan bara va lite över nio. Jag är nog ingen 24 h party people, längre 😦

Kommentera

