Högvatten

Det finns dagar då man på något sätt måste göra upp med allt och alla.
Jag kan citera det citat jag alltid citerar:
Jag lämnar dig här nu.
Jag låter dig gå.

Eller jag kan på något sätt visa att jag har utvecklats och säga:
Och jag drog med dig i mitt fall
och sen gled jag bara undan
så förlåt, förlåt för allt
för min förbannade kluvna tunga

Fast tvärtom. På nåt sätt. Som ingen riktigt kan förstå. Som ingen riktigt kan förklara. Jag går vidare i livet. Det är hög tid nu.

Kommentera

