Och hur som helst och var som helst…

Min värld ska aldrig röra din
Din värld ska aldrig röra min

Jag må vara febrig, yr, snorig och sur, men inget kunde stoppa mig från att i ett virusmoln gå från jobbet till närmaste skivaffär och införskaffa Ingenting.
Det är ett rituellt system som jag och kent har upparbetat under åratal av samvaro. Jag går till närmaste skivaffär och köper skivorna samma dag som de släpps. Fram till dess att jag kommer hem och spelar den själv undviker jag radion och alla medier som kan utsätta mig för låten/låtarna innan jag har kommit hem och under strikta former lyssna på den/dom själv.
Detta kan vara svårt, speciellt om man väljer att köpa skivan i en riktig skivaffär. Idag var det lugnt. Dom spelade Amy Winehouse.
Jag och en kopp kaffe och mina pojkar och den allra första lyssningen. En formel som håller.

Ja… vad säger kan jag säga? Jag må låta som en upprepning av mig själv, men kent har gjort det igen.
Jag skulle inte utge mig för att vara den allra mest objektiva lyssnaren, men å andra sidan kan jag mina kent.
Det är bombastiskt, det är 80-tal, det är arenasynthpop av yppersta kvalitet. Det är Lustans Lakejer, Human League, Eurythmics, vet i sjutton om man inte kan hinta en aning Fleetwood Mac där någonstans också. Eller så är det bara jag som verkligen vill ha den där Fleetwood Macreviveln. Men allra mest låter det som kent. Ingen kan sjunga ”älskling” som Joakim Berg.
Men frågan är om inte b-sidan i vanlig ordning är snäppet bättre.

 

kent_roses.jpg

En reaktion på ”Och hur som helst och var som helst…

  1. Tyskarna från Lund? Laibach? Nähä, det var Kent… och Berg i MC Hammers gamla haremsbyxor… som han verkligen inte klär i. Vissa saker upplevs bäst med slutna ögon.

Kommentera

