Smälta sorgen.

Det finns de som tycker det är fånigt att sörja bortgången av 79- och 89-åriga gamla gubbar.
Det finns dom som tycker att det är synnerligen skruvat att djupt sörja människor man aldrig träffat.
Men kanske handlar det inte i första hand om sorg, utan snarare om en personlig förlust. På ett irrationellt och obegripligt sätt. Detta är konstnärer som i stort och smått varit med om att definierat mig som den jag är.
Idag bär jag svart. Lyfter på hatten och niger djupt inför överheternas bortgång.

Var och en har rätt att sörja på sitt eget individuella sätt. Men Peter Stormares publika sammanbrott var bland det mest osmakliga och dåligt regisserade jag har sett i hela mitt liv.
Om jag hör Börje Ahlstedt säga att han döptes av Erik Bergman en gång till skriker jag.
Nästa person som uttalar ordet ”mentor” kommer åka på en rak höger.

Idag fick jag höra att en författare som jag djupt beundrar som har sagt att jag skriver bra.
Det överrumplade mig. Det förväntade jag mig verkligen inte.

En reaktion på ”Smälta sorgen.

Kommentera

