Dagars dag.

Fick kommentaren att jag inte är lika vass och kritisk som man skulle kunna förvänta sig här. Kan bero på att jag är på ett sommartrevligt humör. Allt jag kan säga är; Vänta till i höst.

Köpte John Ajvide Lindqvists Hanteringen av de odöda för att nöjesläsa och, nja, den är inget vidare. Den är inte dålig. Bara tämligen ointressant. Det är ingenting mot vad bokpaketet som kom från underbarnet i norr var: Nån gotländsk deckarhistoria, nån sorglig barndomsskildring i kloster och Salman Rushdie. Det gör mig gråtfärdig. Av ilska. Av trötthet. Vill inte ens titta på dom.

SJ var förvånansvärt snälla och gav mig mer pengar än resan kostade.

brio.jpg

Kommentera

