Mot söderns land.

Stora känslor stora ord
men allt av vikt Jag säger
har Jag stulit ur en bok

Jag har i min packning två tjocka pärmar med texter som ska gås igenom. Se om det finns något att använda i diktsamlingen. Jag har Helena Erikssons Strata. Japp, jag ska vara förberedd inför valet av handledare.

Min poetgloria hänger på sned. Allt jag vill säga har någon annan redan sagt. Och dessutom så mycket bättre. Min lilla kortprosa idé har Jeanette Winterson redan skrivit. Alla ord jag älskar, alla fraser jag tycker är mina är egentligen Joakim Bergs. Jag sätter pengar på att kommande skivan åtminstone innehåller en text om träd.

I senaste numret av Kulturen har jag ett pyttelitet hörn av löpet. Den säger nog mer om mig än om Isobel Hadley-Kamptz bok. Snyggt var det iaf.

 

Eugen Atget

Kommentera

