Planera. Strukturera. Kritisera.

Nästa vecka har jag semester. Denna vecka känns mest som en enda lång transportsträcka för att nå dit. Jag ägnar dagarna på jobbet åt allt annat än arbete.
Jag funderar allvarligt på hur jag ska få den här veckan att räcka till allt. Borde ägna mig helhjärtat, 100%, hela tiden åt projektet. Få tillbaka kontrollen över det. Märkligt hur jag har gått från att kalla det Eftervår, till att nu mera bara benämna det ”projektet”. Från att ha varit en nästan färdig diktsamling är det nu mera sprida texter utan samband. Ber fröken Lee mig första dagen att beskriva vad det handlar om, är jag i nuläget, helt rökt.
Det är det nästa vecka ska ändra på. Förhoppningsvis.

Men nästa vecka ska också ägnas åt praktiska grejer, som att städa, sortera, kolla upp, dona omkring.
Den vingliga mannen tröttar verkligen ut mig genom att aldrig lämna över sin dammsugare. Mitt hem är ett dammoln. Utvecklar jag inte dammallergi nu lär jag aldrig göra det.

Annars funderar jag en del på Tidningen Kulturens framtid. Har den en framtid i sitt nuvarande skick? Svaret som jag ser det är Nej. Pladdriga, inkonsekventa, meningslösa texter som sällan kommer fram till något viktigt får alldeles för stort utrymme. Tidningen kan inte i all evighet leva på Terratologens medverkan. Andra skribenter måste lysa klarare. Visst finns det dom som är mycket bra och de som kommer att bli bra. Men när stora delar av tidningen är full med texter av en kvinna som uppenbarligen saknar journalistisk skärpa är det problematiskt. Kvinnan häver ut sig i helsidestexter utan poäng. En bättre skribent skulle på sina höjd ta upp en tredjedelssida och dessutom komma fram till något väsentligt. Jag förstår att hon är bra att ha, eftersom hon är produktiv, men både hon och ansvariga borde väl vid det här laget ha insett att hon inte har någon som helst journalistisk förmåga. Med skribenter som hon gräver tidningen sin egen grav fortare än fort.
Jag är fortfarande inte säker på vad den där artikeln om Bo Caveforsincidenten egentligen gick ut på…

Två dagar kvar. And counting…

Kommentera

