I could have danced all night

Idag känner jag mig lite som Nathan Lanes karaktär i Birdcage; over the top and beyond.
Jag vill gärna ligga med en broderad näsduk över ansiktet och tycka synd om mig själv.

Men det gör jag ju så klart inte.
Istället läser jag och tvättar och sparkar på saker.
Nu i midsommarhelgen har jag invigt min Letto. Jag hör ljudet av hakor som faller just nu, men det är faktiskt helt sant. Jag äger en Letto och jag har använt den.
OCH jag är inte helt negativt inställd.
Vilken bok jag läste är lite hemligt, den släpps först om nästan en och en halv månad.

Jag har varit en ihärdig motståndare till läsplattor, eböcker, ljudböcker osv.
Jag kan inte påstå att jag har bytt sida. Men däremot börjar jag se fördelarna med att ha en eboksläsare  och eböcker.
Speciellt med tanke på att jag ibland är säker på att jag kommer ätas upp av alla olästa böcker som ligger i travar i hyllor och på golv här hemma.

En stor fördel med eboksläsare är ju att man kan proppa dem med tusentals böcker utan att de tar någon som helst plats.
Det negativa är ju att böcker är snygga och man förlorar den där underbara känslan av att hålla en alldeles ny bok i sina händer.
Supersmidig att ha med sig. Den går till och med ner i min pyttelilla väska.
Jag satt ute i solen på midsommarafton och läste utan problem. Den är verkligen skön för ögonen.
Efter lite strul från början med inställningar så funkar den nu klockrent och att föra över filer från datorn till läsaren är busenkelt.

Det enda jag egentligen har att klaga på är bläddraframåt-knappen som är lite seg. Men det kanske bara är på min. Jag vill trycka från sidan, men den vill att jag trycka uppifrån och ner. En bagatell kanske, men ändå irriterande.
Min erfarenhet av eboksläsare är minimal, så jag har ju inget att jämföra med, men det här var smidigt och enkelt. Och jag kommer garanterat få mer användning av min Letto framöver.

Kommentera

