Läsilska och Vi Läserilska och Blmlängtan

Mitt intresse för att läsa har ju som sagt inte varit så stort den senaste tiden.
Eller snarare; min toleranströskel för läsningar har inte varit speciellt stor.
Delvis tror jag att det beror på att min lägenhet svämmar över av böcker. Något jag försöker göra något åt just nu genom att rensarensarensa. Så finns det någon bok ni vill ha så kan ni ju alltid fråga, den kan mycket väl finnas i kassarna med utrangerat.

Men jag vill ändå framhålla Carl- Johan Vallgren som den största anledningen till mitt läsmotstånd.
Jag blir arg bara jag tänker på att jag faktiskt läste ut hela j*vla boken.

När jag ändå är på temat ilska och C-J V så passar det utmärkt att även ta upp senaste numret av Vi Läser som ännu en gång får mig att fundera på varför jag envisas med att ha en prenumeration på skräpet. De lyckas med att på varje nummer pryda omslaget med en författare som jag verkligen inte gillar. Nicole Krauss är undantaget.
Vi Läser har taglinen ”För dig som älskar böcker”. Bah! Snarare; ”För dig som älskar medelmåttig mainstreamböcker”.
Senaste numret har legat oläst sedan det kom för flera veckor sedan. Igår tog jag upp den och försökte.
Min kommentar på det hela blir; En sida Monika Fagerholm gör ingen tidning för bokälskare.

En riktig tidning för bokälskare var däremot Blm som jag saknar mer och mer för varje dag som går.
Uppropet börjar nu; Ge mig Blm tillbaka!
Snääälla Bonniers, ni har något viktigt att göra på den här fronten. Det finns läshungrande här ut som faktiskt inte nöjer sig med Vi Läser.

4 reaktioner på ”Läsilska och Vi Läserilska och Blmlängtan

Kommentera

