Ryktet om min död

…är inte helt sant. Visst har jag varit lite krasslig, men bristen på bloggande beror mest på andra saker.

Jag fastnade i Suzanne Collins Hungerspelen.
Jag tänkte att jag skulle spana in den nu när den snart kommer på film och allt. Jag måste säga att första delen var förvånansvärt bra. Stark story, intressanta karaktärer. Jag ville inte sluta läsa den, sååå spännande var den.
Andra delen; Fatta eld, läste jag kanske 100 sidor i innan jag gav upp. Oerhört meningslös.
Känns lite som med Twilight. Första delen riktigt bra; resten i en nedåtgående spiral.

Samtidigt som jag läste boken så läste jag om den kommande filmen och är för ovanlighetens skull positivt inställd till castingen.
Jag kommer nog att se den…

2 reaktioner på ”Ryktet om min död

  1. Ja, jag undrade faktiskt om det var fel på min feed och gick in och nej, samma inlägg som tidigare. Men nej, jag blev inte orolig, jag bara saknade. Men vad är det med YA-böcker (överlag) och vuxna? Please tell me.

    1. Haha, vad söt du är. Lite skönt att vara saknad är det ju allt.
      Jadu, vad det är med den litteraturen och vuxna i allmänhet vet jag inte.
      När det gäller mig själv… Jag tror det är en blandning av faktorer. Dels ren nyfikenhet; jag vill veta vad all the fuss är om. Sen har jag en lästokig brorson på 12, så jag vill ha koll på grund av honom. Och eftersom jag jobbar med böcker så kommer böckerna till en. Jag skulle inte köpa dem.
      Lång förklaring, som kanske inte var så tydlig. :)

Kommentera

