Tygkärlek

Jag har mer än en gång klagat på Kupan i Baggeby. På personalen och på priserna. Eller kanske framförallt på hur personalen sätter priserna. Läs mer här och här.
Men i torsdags när jag var där, sannolikt för sista gången, så hittade jag en kartong med 5 kronors tyger. Bredvid den stod en annan kartong med tyger som det inte stod något på. Jag frågade om alla tygerna kostar 5 kronor eller om det är individuella priser på de i den kartongen som det inte stod något på.
De rara och vänliga damerna sa ”Det är 5 kronor för alla, tycker vi.”
Haha! tänkte jag. Haha! Så jag gick därifrån med en kassa full med de vackraste och onödigaste tygerna man kan tänka sig. Dessutom köpte jag Maria Gripes Agnes Cecilia en sällsam historia för 15 kronor!

Kommentera

